4 Eylül 2013 Çarşamba

Sen Utanma Çocuk

Geçen günlerin birisinde aylak aylak kişisel blogları geziyordum. Kişisel blogları dolaşmaktan birazcık sıkılınca bir facebook'a girip bakınayım dedim. Sonra bir resim dikkatimi çekti. İnci sözlük sayfasının  birisinde. Girdim baktım bir fotoğrafa çok canım sıkıldı. Çöpçü bir çocuğun mektubuydu. 


"Adım ş.s 10 yaşındayım 4.sınıfa gidiyorum. Babam öldüğü için bize bakacak kimse yok. 
Bende çöp topluyorum 3 yıldır. Çünkü çöp toplamazsak açlıktan ölürüz. Annem bizi çöpe göndermek istemiyor. 
Bazen gönderirken ağlıyor ama ne yapalım babam olsaydı bana çöp toplamazdım. Çöp toplarken utanıyorum erkek çöpçüler bana laf atıp duruyor terbiyesizler.



Bu mektubu görünce aslında kendimi duygusuz olarak tarif edebilirim. Ama çok duygulandım çok moralim bozuldu.
 Bu çocuğun durumdayken kahvaltı sofrasında kuş sütü eksik olmayan millet vekilleri utandırdı beni. Zenginler utandırdı. Para sıçarken 16. arabasını alıp onlara hiç yardım etmeyen zenginler.
 Çocuklar utandır'dı beni onun yaşında ki çocuklar. Evde pembe dizilerini izleyip en son çıkan telefonu alamadıkları için babalarına sövüp sayan çocuklar utandırdı beni.
 Takip ettikleri müzik grubu yada şarkıcılar Türkiye'ye gelmiyor. 
Diye intahar'a kalkışan genç kızlar utandırıyor beni. Yada sevdikleri şarkıcı Türkiye'ye gelince gidemeyip ağlayanlar utandırıyor. Beni oruspusu onu terk etti diye ağlayan genç çocuklar utandırıyor beni. 
Kulaklıklarını takıp çığlık seslerini acıları duymayanlar utandırıyor beni.

En çok'da kendimden utanıyorum bir şey yapamamak'dan yapmamak'dan utanıyorum. Evde ben göt büyütürken o çocukların çalışmasını kaldıramıyor. Utanıyorum kendimden. 

Sen utanma çocuk. Milletvekili utansınsın. Zengin utansın. Millet utansın.

23 yorum:

  1. Bu mektubu daha önce Tahsin abi facebook üzerinde galiba paylaşmıştı çok etkilenmedim değil gerçekten üzücü bir yazı, Allah yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahsinin paylaşıp paylaşmadığını bilmiyorum ama gerçekten beni etkiledi

      Sil
  2. KEŞKE MEKTUP SAHİBİNİ BULUP YARDIM EDEBİLSEM

    YanıtlaSil
  3. Zenginlere evlerinde rahat batarken, bu ve bunun gibi masum çocukların sokaklarda ter dökmesine neden olan herkes utanmalı..
    Yazın çokzel olmuş abicim, emeğne sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyvallah hicret // Geç cevap için özür dilerim

      Sil
  4. bu sadece bitanesi.. daha ne yoksulluklar çeken var. şükür olsun yediğimiz önümüzde yemediğimiz arkamızda. böyle insanların olduğu aklıma geldikçe bişeyler yerken içim cızlıyor. zenginlerin gözü okadar yukardaki yanıbaşlarındaki bu insanları göremiyorlar. devlet desen zaten 1 torba kömürle yoksulları kullanan canavar, ondan kimse yardım beklemez..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. maalesef... bu duruma düşmeden evvel, makarna bilmem ne dağıtacağına şu millet için yeni fabrikalar ve iş yerleri olmalı.

      Sil
    2. Çok haklısın taner // Geç cevap için özür dilerim

      Sil
    3. @dilek sende çok haklısın aslında köylerde okul ve öğretmen ihtiyac varken binlerce işsiz öğretmene ne demeli // Geç cevap için özür dilerim

      Sil
  5. Bu ülkede para ile götündeki boku silenler, top tüfek için para akıtan ibneler. Bu çocukları doyursalar. Körelen vicdanları belki de canlanır.

    YanıtlaSil
  6. Bu mektubu bende gördüm ve benimde tüylerim diken diken oldu. Bunun üzerine fakir bir aileye bağışta bulundum. Bulunmaktan da vazgeçmiyeceğim. Sürekli birilerine yardım etmeyi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışsın bence'de devam et

      Sil
    2. Sağ elin verdiğini sol el bilmeyecek. Ne kadar da güzel bir söz değil mi Burak Alhas?

      Sil
    3. @usluer bunu yazacaktım'da adamı kırmayayım dedim

      Sil
    4. İnsan keşke düşüncelerini amaç edinse ve kendine saklasa.

      Sil
    5. @mehmet bence kimse düşüncelerini saklamamalı

      Sil
    6. Hayatı yalan borcunu ödemiyor en başında.

      Sil
    7. Borcunu odemiyor diyen @adsız bi gelde ozelden konusalim istersen kimsin ogrenelim bakalim. Kime odememisim borcumu onuda ogreneyim olur mu?

      Sil
  7. Zenginler evlerinde keyif yaparken böyle çocukların sokaklarda eziyet çekmesi gerçekden utanç verici. Keşke bu çocuğa ulaşabilsekde yardım edip, bağış yapsak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunun için yapılan sayılarca yardım kurumu var. Sözde kalmasın

      Sil